RANGSOROLÁS

Mivel a rangsorolás típusától függően az adatok másként viselkednek, így az adatok milyenségétől függ az eredmények számításának módszere és módja. A vizsgált tényezők:

 

1. AZ OLDALLETÖLTÉSEK SZÁZALÉLOS ELOSZLÁSA

Az oldalletöltések százalékos eloszlása alapján történő rangsorolás (a kutatott ország adataiból generált):

  • WEB BÖNGÉSZŐK
  • WEB BÖNGÉSZŐK – CSOPORTOK
  • WEB BÖNGÉSZŐ CSOPORTOK – RÉSZLETEK
  • WEB BROWSERS – ENGINES
  • OPERÁCIÓSRENDSZEREK
  • OPERÁCIÓSRENDSZEREK - CSALÁDOK
  • FLASH LEJÁTSZÓ
  • KÉPERNYŐFELBONTÁS
  • SZIN BEÁLLÍTÁSOK
  • RÉGIÓK
  • COOKIE ELFOGADÁSI ARÁNY


Algoritmus (a web böngészők rangsorolásának példája alapján):
A rangsor kiszámítása a gemiusTraffic-kel ellátott lengyel oldalak oldalletöltései alapján történik. Számoljuk az összes böngészővel történő oldalletöltések számát az oldalakon, így megkapjuk az adott böngészővel történt letöltések számának százalékos eloszlását az összes oldalon az azonosított böngészőkhöz képest.  Ez az eredmény határozza meg a rangsort.

Przykład liczenia
  Böngésző X Böngésző Y
Böngésző Z
Oldalletöltések
száma
oldal 1 32 000 58 500 78 200 168 700
oldal 2
108 000 123 100 131 700 362 800
oldal 3
5 200 7 000 8 100 20 300
oldal 4
701 000 873 000 970 500 2 554 500
oldal 5
254 000 320 000 423 000 997 000
Összes böngésző
általi oldalletöltés
1 100 200 1 381 600 1 611 500 4 093 300
letöltéseloszlás
26.88% 33.75% 39.37% 100.00%

A fentebb említett adatok alapján a ranking a következőképpen fog kinézni:

Przykład prezentowania wyników
1. BÖNGÉSZŐ Z
39.37%
2. BÖNGÉSZŐ Y
33.75%
3. BÖNGÉSZŐ X
26.88%

Ugyanaezen a módon készül az összes fent említett típusú rangsorolás.


Magyarázat és értelmezés:
A vizsgált tényezőket számos minta és (mivel az eredmény nagymértékben függ a vizsgált honlapok alacsony  típusszámától) nagyon kevés kiugró érték és viszonylag alacsony adatszórás jellemzi. Ez az információ lehetővé teszi, hogy a weboldalakat együttesen kezeljük, és létrehozzuk a fent említett rangsort, mely az oldalletöltések általános  százalékos eloszlása alapján jön létre.


2. AZ OLDALLETÖLTÉSEK SZÁZALÉKOS ARÁNYÁNAK ÁTLAGA

2A. A “Ranking” (rangsorolás) az oldalletöltések százalékos arányának átlagát veszi figyelembe (a kutatott országban generált):

  • MOBIL KÉSZÜLÉKEK – MODELLEK
  • MOBIL KÉSZÜLÉKEK - GYÁRTÓK


Algoritmus (rangsorolás a “mobil készülékek-modellek” példán keresztül bemutatva):
A ranking kiszámításának alapját a gemiusTraffic-kel ellátott lengyel weboldalak által generált oldalletöltések száma képzi. Minden weboldalra készítünk egy százalékos eloszlást a különböző mobil készülékek által végrehajtott oldalletöltésekről, ezután a számtani közepét vesszük a korábban számolt százalékos aránynak az egyes mobil készülék modellekre lebontva. A végső eredmény határozza meg a ranking-en belüli pozíciót.

Przykład liczenia
  model X model Y
model Z
oldal 2  42% 20%
38%
oldal 2
75% 15% 10%
oldal 3
39%
24%
37%
oldal 4
40%
21%
39%
oldal 5
44%
26%
30%
Az oldalletöltések
átlagos aránya
48.00%
21.20%
30.80%

A fentebb említett adatok alapján a ranking a következőképpen fog kinézni:

Przykład prezentowania wyników
1. MODEL X
48.00%
2. MODEL Z
30.80%
3. MODEL Y
21.20%

A fent említett mobil készülék - gyártók alapján ranking hasonló módon kerül kiszámításra.


Az alapok, és az értelmezés
:
A viszonylag alacsony mintavétel, és az adatok nagy szórása miatt (nagy weboldalak, vagy új speciálisan egy adott telefonra fejlesztett weboldalak részvétele), az adatok oldalakra átlagolva jelennek meg.
Az eredmények értelmezése: az oldalletöltések százalékos aránya egyes mobil készülék modellekről egy átlagos weboldalon, nem pedig egy végleges oldalletöltési arány, amelyet egyes mobil készülék modellekről az összes weboldalon kollektíven hajtanak végre.

 

 

2B. A “Ranking” (rangsorolás) az oldalletöltések százalékos arányának átlagát veszi figyelembe (NEM kutatott országban generált):

  • ORSZÁGOK


Algoritmus:
A ranking kiszámításának alapját a gemiusTraffic-kel ellátott lengyel weboldalak által generált oldalletöltések száma képzi. Minden weboldalra készítünk egy százalékos eloszlást a külföldről érkezett felhasználók által végrehajtott oldalletöltésekről, ezután a számtani közepét vesszük a korábban számolt százalékos aránynak az egyes országokra lebontva. A végső eredmény határozza meg a ranking-en belüli pozíciót.

Przykład liczenia
  ország X ország Y
ország Z
oldal 1
41%
11% 48%
oldal 2
56% 17% 27%
oldal 3
35% 12% 42%
oldal 4
43% 19% 38%
oldal 5
47% 22% 31%
Az oldalletöltések
átlagos aránya
44.40%
18.40% 37.20%

A fentebb említett adatok alapján a ranking a következőképpen fog kinézni:

Przykład prezentowania wyników
1. ORSZÁG X
44.40%
2. ORSZÁG Z
37.20%
3. ORSZÁG Y
18.40%

Az alapok, és az értelmezés:
A viszonylag alacsony számú oldalletöltés amit külföldi felhasználók végeznek, és az adatok nagy szórása miatt (a nagy weboldalak látogatása), az adatok oldalakra átlagolva jelennek meg.
Az eredmények értelmezése: az oldalletöltések százalékos aránya országokra lebontva egy átlagos weboldalon, nem pedig egy végleges oldalletöltési arány, amelyet egyes országok az összes weboldalon kollektíven hajtanak végre.


3. AZ OLDALLÁTOGATÁSOK SZÁZALÉKOS ARÁNYÁNAK ÁTLAGA

A kutatás a látogatások átlagolt százalékos arányán alapszik (a vizsgált országra vonatkozóan):

  • WEB DIRECTORIESINTERNETES CÍMTÁR
  • KERESÉS – TARTOMÁNYOK
  • KERESÉS – KERESŐK


Algoritmus (a címtárak rangsorolási példájával)
:
A rangsorolás kiszámításának alapja az oldalletöltések száma,  kezdve a kutatásban  résztvevő lengyel oldalak linkjeinek felvételével az internetes címtárakban. Minden oldalhoz feldolgozzuk a címtárakból induló látogatások százalékos  megoszlását, majd pedig külön-külön az egyes címtartományokra is. Végül pedig kiszámítjuk az előzőleg számolt százalékos  eloszlálsáainak számtani közepét. A végeredmény határozza meg a rangsort.

Przykład liczenia
  címtár X címtár Y
címtár Z
oldal 1
32% 20% 48%
oldal 2
27%
18% 55%
oldal 3
43%
1% 56%
oldal 4
39%
17% 44%
oldal 5
38% 19% 43%
Oldalátogatások
átlagos aránya
35.80%
15.00% 49.20%

Ezen eredmények alapján egy rangsorolás tehát a következőképpen fog kinézni:

Przykład prezentowania wyników
1. CÍMTÁR Z
49.30%
2. CÍMTÁR X
35.80%
3. CÍMTÁR Y
15.00%

A fentebb említett keresés tartományok és kereső programok rangsorolásának  kiszámítása ugyanilyen módon történik.


Az alapok, és az értelmezés
:
Az alkalmazott módszertan megvédi a ranglistát a nagy forgalmú oldalak befolyásától. Az internetes keresőkről érkező, abszolút látogatások számán alapuló rangsorolás esetében egy találati lista elején levő, nagy forgalommal rendelkező oldal (pl. szponzorált link) feljebb vinné a keresőt a ranglistán. Ebben a rangsorolásban  viszont  az ilyenek esetek lehetősége  ki van zárva, mivel a nagy forgalmú oldalaknak ugyanolyan hatása van a végeredményre , mint a kisebb forgalmúaknak. A helyzet hasonló a címtárak rangsorolásában is.
Az ereményt úgy kell értelmezni, mint az oldallátogatások százalékos megoszlása, kezdve egy bizonyos címtáron szereplő átlagos oldalllal, tartománnyal, kereső szolgáltatással, és nem pedig az adott országban vizsgált összes oldalak látogatottságának mekkora részét teszi ki.

Vissza a tetejére

Web Statistics